Cardio inainte sau dupa antrenament?

O intrebare foarte veche, unii sunt de parere ca inainte iar altii ca dupa.Din punctul meu de vedere este imperios necesar sa faci 5-10 minute de cardio pe langa incalzirea articulatiilor, acestea pregatind corpul pentru efortul pe care o sa il depui.

Metoda clasica este sa faci intai antrenamentul cu greutati si apoi minutele de cardio pe care ti le-ai propus, la o intensitate moderata, spre intensa sau cu intervale lent-moderat-intens-moderat-lent.

Este dovedit ca e mai bine sa faci antrenamentul de forta inainte de cardio intrucat daca faci inainte cardio iti reduci forta cu care poti executa exercitiile cu greutati. Acest lucru se intampla si pentru ca mai intai consumi rezervele de energie ATP, dupaceea din glicogen si rezervoarele de energie fiind deja secate, nu vei mai avea forta ncesara pentru antrenamentele cu greutati.

Daca faci cardio dupa antrenament vei arde mult mai multe grasimi, chiar si la un interval de timp mai lung de la terminarea antrenamentului.Explicatia este urmatoarea: rezervele de glicogen din muschi si ficat au fost deja sau aproape golite la sfarsitul antrenamentului cu greutati(depinde si de tipul de antrenament, de intensitatea acestuia), continuand cu exercitiile sau antrenament cardio, corpul v-a avea nevoie de energie, ca sa o obtina va incepe sa arda depozitele de grasime pentru a le transforma in glicogen.

De ce sa faci cardio inainte de ridicarea de greutati?
  •  Te pregateste pentru exercitii mai grele. Lucrul pe care cardio reuseste sa il obtina atunci cand este facut inainte de antrenamentul cu greutati este sa iti pregateasca trupul pentru exercitii mai grele si mai complexe.
  • Iti regleaza inima sa pompeze mai mult sange. Iar atunci cand trebuie sa ridici multe kilograme deasupra capului, chiar ai nevoie de o inima puternica si sanatoasa.
  • Exact cum am mentionat la inceput, 5-10 minute sunt suficiente.
De ce sa nu faci cardio inainte de ridicarea de greutati?
  •  E posibil sa ramai fara energie. Cardio este un antrenament destul de intens pentru plamani. Poti sfarsi prin a pierde cateva repetari, serii sau chiar sa te accidentezi.
  •  Daca alergi o ora, nu te astepta ca picioarele tale sa mai fie capabile sa faca genuflexiuni cu greutati de 150 de kg sau sa mai poti impinge cu greutati mari.

Concluzie

Cea mai elementara regula a fitnessului este sa fii constant si sa te antrenezi in mod regulat. Nu conteaza cat de mult ridici, cate repetari poti face, cate ture poti alerga sau cat de mult poti pedala. Ceea ce conteaza cu adevarat este sa te antrenezi cat de constant se poate. Poate fi in fiecare zi, o data la doua zile, sau de trei ori pe saptamana. Atata timp cat ai o anumita rutina, si o respecti cel putin de 8 ori din 10, esti pe drumul cel bun!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

×

Buna ziua,

Ne puteti  trimite un mesaj la programe@body365.ro sau dati click pentru wapp web

× Cu ce va putem ajuta?